28 Mart 2015 Cumartesi

Kitabın Alternatif Kullanımı

Eminim ki herkes başın üstüne konan bir kitapla yürüme çalışması yapıldığını görmüştür. Bugün çok ama çok daha faydalı bir alternatif kullanım şeklinden bahsedeceğim. = )

Diyaframdan nefes almanın insan sağlığı için ne kadar faydalı olduğunu bir yerlerde duymuş olma olasılığınız yüksek. Gittiğim bir tiyatro kursunda doğru nefes almanın, yani diyaframdan nefes almanın oyuncular, şarkıcılar ve sunucular için de çok önemli olduğundan bahsetmiş ve bize bununla ilgili bir sunum izletmişlerdi. Senelerdir çeşitli alerji tedavileri gördüğümden ben daha öncesinde de nefes egzersizleri yapıyordum ama hatırlatılınca konunun üstünde daha çok durmaya başlamıştım. 

Türkiye serbest dalış rekortmeni Şahika Ercümen'in astım hastası olduğunu belki duymuşsunuzdur. (Cümle bir kez daha okunmayı hak ediyor çünkü başlı başına bir ilham kaynağı.) İşte bugün onun nefes egzersizlerinden birine denk geldim ve siz sevgili okurlarla paylaşmak istedim.

Görseli olur da teknik bir nedenle açamaz ya da yazıları okuyamazsanız diye egzersizi kısaca yazıyorum:
  1. Sırtüstü yere uzanın.
  2. Karnınızın üstüne bir kitap koyun.
  3. Nefes alıp vererek kitabı hareket ettirmeye çalışın. Nefes alırken kitap yukarıya çıkmalı, nefes verirken ise aşağıya, eski konumuna dönmeli.
  4. Nefes verme süreniz, alma sürenizden daha uzun olsun.
  5. 1-2 dakikalık setler halinde uygulayabilir, iki kitapla çalışmayı deneyebilirsiniz.
Bu egzersizi sabah ve akşam aç karnına yapmanız öneriliyor.

Böylece bir haftada sağlıkla ilgili iki yazı yazmayı başardım. = )

(İlk yazı burada.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...